blog-post

Heb jij het in je om 100 te worden?

Wil je met een dikke glimlach 100 jaar worden? Dankzij goed toegankelijke gezondheidszorg worden we gemiddeld al een stuk ouder. Doen we dat dan ook op een gezonde manier? Loop onderstaande checklist langs om te zien of jij het in je hebt om stokoud te worden.
 
Drink water (uit een hippe waterfles waarom ook niet)
Het is al vaak benoemd en staat ook in dit lijstje bovenaan. Drink voldoende water! Iedereen weet dat het belangrijk is maar toch drinken we nog te weinig. Drink voldoende en voorkom hoofdpijn of problemen met de stofwisseling.
 
Beste vrienden met je bed
Het mag hoor… lekker op tijd naar bed! Schaam je niet om met de kippen op stok te gaan. Slaap is essentieel om goed te kunnen functioneren en de nieuwe dag aan te kunnen. Mensen die voldoende slapen leven stukken langer.
 
Zoek de zon op
We doen het automatisch al. Zie je een streepje zonlicht? Dikke kans dat je die lekker op je gezicht laat schijnen. Zon bevat vitamine D. Het versterkt je botten, zorg voor een goede afweer en beschermt tegen ziektes zoals depressie en diabetes.
 
Get out there
Niet alleen zonlicht, buitenlucht in het algemeen is goed voor de mens. Wie buiten is zit over het algemeen niet stil. Met die beweging (pak de fiets naar de supermarkt), heb je minder kans op hart- en vaatziekten.
 
Krijg beweging
Bewegen is echt niet alleen voor fitnessfreaks. Met 30 minuten per dag ben je al goed bezig. Je hoeft niet voor dag en dauw te gaan hardlopen. Hou het lekker simpel voor jezelf, neem de trap, pak de fiets, wandel met de hond of doe wat yoga-oefeningen.  
 
Onderschat stilstaan niet
Ontspannen is net zo belangrijk als bewegen. Stress veroorzaakt vele klachten van burn-out tot maagklachten en slaapproblemen. Vind balans tussen dagelijkse spanningen en relaxen.
 
Natuurlijk eten
Vleesvervangers en vergeten groenten zijn de diepvriespizza allang voorbij gestreefd. Plantaardig en vers eten laat je langer leven en geeft je voldoende variatie om de benodigde vitaminen en mineralen binnen te krijgen.  
 
Investeer in een blij gevoel
Stokoud kun je alleen worden als je mentale en fysieke gezondheid in orde zijn. Kom je voldoende voor jezelf op? Welke richting geef je aan je leven? Ben je bewust van hoe je in het leven staat? Neem je genoeg tijd voor jezelf?
 
Let op je gewicht
Overgewicht en obesitas veroorzaken vele problemen waarmee je niet heel oud zult worden. Eet met mate en verlies wat kilootjes en hier komt een inkoppertje: vermijd ultrabewerkt voedsel en vet eten.
 
Friends have benefits
Vrienden boosten je positieve gedachten en zelfrespect. Bovendien blijkt het hebben van goede vrienden je te beschermen tegen ziektes. Een gezond sociaal netwerk heeft een positieve invloed op je gezondheid en houdt het leven leuk tot aan je oude dag.
 
Vink, vink, vink?
Check jij (bijna) alle bovenstaande boxes? Je bent goed bezig! Helaas is het niet voor iedereen haalbaar om dat te bereiken. Wil jij mensen helpen gezond te leven en oud te worden? Met een van onze opleidingen op het gebied van gezondheidszorg en welzijn word je getraind om mensen te helpen met gezond leven én zelf lekker in je vel te zitten.
 

Auteur

Sam van Seeters | 2018-11-28

Blog Tags


Verwante Cursussen

ADHD Coach Afslankingsmassage Agressie Coach All You Can Study Alternatieve Voeding Anatomie (Basis) Aromatherapie Aromatherapie Assertiviteitstraining Autisme Coach Autisme Coach Ayurvedisch Coach Ayurvedisch Therapeut Babymassage Bachbloesemtherapie Bewustzijnscoach Burn-out Coach Burn-out Coach Chakratherapie Creatieve Therapie Creatieve Therapie Dieetkok Doula Familiecoach Feel Good @ Work (burn-out, bore-out) Feng Shui (Hobby) Gemmotherapie Gewichtsconsulent Gewichtsconsulent Gezondheidscoach (Allround) Gezondheidscoach (Allround) Gezondheidsconsulent Handreflexologie Handreflexologie Happinesscoach Hooggevoeligheidscoach Hotstone Massage HSP Coach Japanse Gelaatsmassage Jobcoach Kindercoaching Kinderpsychologie (Inleiding) Kindervoedingadviseur Kinderyoga Kinderzorg (Allround) Klinische Psychologie (Basis) Kruidengeneeskunde Kruidengeneeskunde Lichaamsmassage (Basis) Life Coach Life Coach Life Coach voor gevorderden Management in de Gezondheidszorg Massagetherapeut Massagetherapeut Medisch Secretariaat Medisch Secretariaat Medische Terminologie Meridianenleer Mindfulness (Hobby) Mindfulness Coach Mindfulness Coach Natural Farming (Hobby) Natuurlijke Geneeswijzen Natuurvoedingsconsulent Natuurvoedingsconsulent Orthomoleculaire Voeding Pedicure Personal Coach Personal Coach Praktische Psychologie (Basis) Rookstopcoach Rouw- en Verliescoach Sekstherapeut Sekstherapeut Single Coach Sport- en Bewegingscoach (Allround) Sportvoedingsadviseur Sportvoedingsadviseur Stresscoach Therapiedieren in de Zorgsector Time Management Time Management Trainer Faalangst en Weerbaarheid Voedingsleer Voetreflexologie Beginners Voetreflexologie Beginners Voetreflexologie Gevorderden Yoga Docent Yoga Docent

Categorieën

Massagetechnieken, Gezondheidszorg & Welzijn, Gezonde Voeding, Evenwichtig Leven


Websites

NHBO, NHBO, Ondernemersschool, NHBO Thuisstudie

Deel deze blog

<

Vorige blog

9 valkuilen die je als coach moet vermijden
>

Volgende blog

Pak je kansje: ga eindelijk een vreemde taal leren
Share This Article If You Liked It :)